Sennheiser lanserar nya CX True Wireless

Sennheiser lanserar nya CX True Wireless

Överlägset ljud utan kompromisser

Stockholm, 29 juni, 2021 – Även om det är helt ok att kompromissa så är överlägsen kvalitet det enda som gäller för ljud. De nya CX True Wireless-hörlurarna från Sennheiser erbjuder en enastående personlig ljudupplevelse med kristallklart ljud, lång batteritid och enkel användning till ett överkomligt pris.

Sennheisers nya CX True Wireless-hörlurar sticker ut genom att leverera ljudkvalitet som är i en klass för sig. Detta mycket tack vare företagets egenutvecklade TrueResponse-givare, designad och tillverkad vid företagets huvudkontor i Tyskland. Det skräddarsydda akustiska systemet levererar högkvalitativt stereoljud med djupa bas, naturligt mellanregister och tydlig diskant med mycket detaljrikedom. Sennheiser Smart Control-appen och den inbyggda equalizer-funktionen gör det möjligt att skräddarsy lyssningsupplevelsen, oavsett om du förstärker musikens intensitet med Bass Boost-förinställningen, kopplar av med en podcast eller anpassar ljudet för ett telefonsamtal. Bluetooth 5.2-kompatibilitet och stöd för SBC, AAC och aptX-ljudkodek garanterar ett fantastiskt trådlöst ljud och enkel hantering av Bluetooth-anslutningar via Smart Control-appen.

Sennheisers nya CX True Wireless-hörlurar erbjuder en enastående ljudupplevelse, nio timmars batteritid och enkel användning till ett överkomligt pris

"CX True Wireless levererar ett överlägset ljud till en överkomligt pris", säger Anton Zgurskiy, produktchef på Sennheiser. ”Med den senaste tekniken och med beprövad ergonomi har öronsnäckorna utvecklats baserat på studier om användarkomfort. De erbjuder också en enastående personlig ljudupplevelse som alla kan njuta av var som helst och varje dag.”

Upplev underhållning hela dagen med total komfort
Med 9 timmars batteritid och upp till hela 27 timmar när du laddar med det medföljande fodralet kommer CX True Wireless att hålla lyssnarna produktiva eller underhållna hela dagen. Den beprövade ergonomin hos de snygga, minimalistiska och perfekt balanserade öronsnäckorna har utvecklats med grund i studier om användarkomfort. För en perfekt passform i öronkanalen som håller öronsnäckorna säkert på plats och effektivt dämpar buller på utsidan finns öronadaptrar i fyra storlekar. Hörlurarnas IPX4-klassade stänktålighet ger dessutom extra trygghet.

En smartare och mer ansluten användarupplevelse
CX True Wireless har ett intuitivt touch-gränssnitt. Via en systemuppdatering kan användaren anpassa touch-kontrollerna och låta lyssnaren anpassa dem till sitt eget sätt att styra ljud, samtal eller få tillgång till röstassistenter som Google Assistant eller Siri. Laddningsetuiet har liknande intuitivitet då öronsnäckorna slås på automatiskt när de tas ur det och slås av för att spara på batteritiden när de läggs tillbaka.

CX True Wireless erbjuder enkel användning med intuitiv och anpassningsbar touch-styrning

Med dubbla mikrofoner på varje hörlur för bättre röstupptagning optimerar CX True Wireless samtal och röstassistentåtkomst, även när du bara använder en snäcka. En praktisk funktion är den som gör det möjligt att använda endera öronsnäckan på egen hand för ökad flexibilitet. Sidetone-funktionen, som gör telefonsamtal bekvämare genom att låta användaren höra sin egen röst under samtal, kan justeras via Smart Control-appen.

CX True Wireless kommer att finnas tillgänglig från den 8 juli i mattsvart eller -vitt utförande och ett cirkapris på 1 490 SEK.

Signe Jungløw Communications Manager, Sennheiser Nordic A/S
Patric Backlund Hill+Knowlton Strategies

Ytterlligare bilder hittar du på Sennheiser Brandzone.

Signe Jungløw Communications Manager, Sennheiser Nordic A/S
Patric Backlund Hill+Knowlton Strategies
Kai Detlefsen Marketing Manager, Dear Reality
Om Sennheiser Nordic A/S Sweden